søndag, januar 24

Gakk en runde til..

Østensjøvannet er godt for mye. Runden rundt vannet og Bogerudmyra er fin adspredelse, og endene i de åpne råkene skaper liv. Ja, særlig om man har med seg en pose brødmat å dele ut. Men selv uten brødbitene er endene artige å observere der de storkoser seg i de åpne råkene og bader og plasker som om temperaturen var 20 grader...

Det er lenge siden jeg har tatt runden nå, runden som engang var en del av hverdagen den gangen jeg bodde på Manglerud.
Det er liksom så akkurat passe langt rundt vannet. Akkurat langt nok rundt til å få skravelt ferdig, eller til å gå seg litt varm, eller for å få tankene til å stilne litt. Runden med stor R liksom.

Idag tok vi runden igjen, uten brødmat til endene, men skravla gikk og "alle verdens problemer" ble løst, pustet litt godt og tatt igjen litt av et godt vennskap. Det gjør godt det, og varer lenge. Men jeg skulle virkelig ønske jeg fant en sånn "Runde" her hjemme også. En "time-out-Runde" i hverdagen som alltid lå like klar og i nærheten. I mellomtiden får jeg nok ta turen til Østensjøvannet igjen :-)

1 kommentar:

Øydis sa...

Østensjøvannet er fantastisk. Tror jeg må ta meg en tur snart jeg også. MED brødmat (har jo masse i frysern!)