søndag, januar 17

Jula er over, nyttår er passert og drømmen om sommerferie er startet..

(Bilde: vakkert ikke sant?! ille at jeg ikke husker hvor jeg fant det på nett...)

Jeg føler jeg tar noen syvmils-steg nå, og hopper over mange uker og dager, og lander sånn akkurat passe midt i januar. Skal innrømme dagene blir korte nå vinterstid, og det blir mindre tid til alt liksom.
Som jeg har skrevet tidligere, så er blogg-livet egentlig litt motsatt av virkeligheten; for når du har som mest å blogge om da er det for travelt til å sette seg ned å skrive. Mens når dagene ikke er alt for hektiske og det kanskje ikke skjer allverdens da har man tid å blogge...
Men her i Ytrebakk er det liv fremdeles :-) selv om det ikke synes så godt i denne bloggen akkurat...
Denne helgen har jeg fått unna en masse fra UFO-kurven med håndarbeid. Kjempedeilig å fullføre litt. Har mange prosjekter på gang nå, så det er fint å stoppe opp og få fullført litt også. Men dette kan du lese mer om i håndarbeidsbloggen min: Babbens Ideverksted

Men så kom jo denne turboken jeg hadde bestilt i posten her før helgen, boken om Femundsmarka og Gutulia. Den hører til en serie om norges nasjonalparker. Utrolig interessant å lese om. Ekstra gøy var det å finne beskrivelsene av turer jeg selv har gått for en haug med år siden. Det er som en "boost" på minnebanken, så turgledene, opplevelsene og minnen forsterkes etterhvert som jeg leser.

Jeg bare må få tatt en skikkelig go'tur til sommeren. Kanskje til Femunden...
Akkurat nå føles drømmen om en lang og god tur-ferie så utrolig forlokkende ut...

1 kommentar:

Øydis sa...

Vet akkurat hvordan det er. Det er som du sier: Masse å blogge om, lite tid og ork til å blogge. Men så går det vel an å blogge litt om ting i retrospektiv også da, eller? Jeg prøver også å "posjonere" litt ut - har jeg noen "tidløse" blogginnlegg, så kan jeg godt sette publiseringsdato til en stund fremover, sånn at det kommer drypp på bloggen uansett.