fredag, februar 12

Dagen er ikke helt den samme uten...

Jeg hadde som vanlig ikke så veldig godt tid før bussen min skulle gå fredag morgen, men rakk akkurat en snartur innom postkassen for å ta med meg avisen på bussen.
Men her var noe alvorlig feil, det var fredag og avisen var tynn som en vanlig onsdagsavis... ikke noe A-Magasin som ramlet ut... Ja, ja avisen fikk nå bli med på bussen likevel.

Bussen kom og jeg fant meg en plass i den "opplyste" delen av bussen som vanlig. Men siden det var fredag var det ikke strikketøyet som skulle opp av sekken, men A-magasinet som jeg gleder meg til gjennom uka.

Men så var det jo ikke noe A-Magasin der denne fredagen. Jeg tok frem avisen istedet, men det ble liksom ikke helt det samme.
A-Magasinet er på en måte en "ting" som jeg forbinder med god tid og litt saktmodighet på en måte. Jeg liker det når jeg kan lese mer rundt en sak enn avisenes korte ingresser, når du får møte folkene bak saken, eller høre fakta fra en helt annen synsvinkel. A-Magasinet er skikkelig fredagslesing for min del, og lesingen avsluttes med sudokuen på en av de siste sidene.
Dagen ble ikke helt den samme uten A-Magasinet... og på hjemturen ble det strikketøy. Men jeg var ganske overrasket over at jeg hadde innarbeidet så "faste rutiner" for kollektivreisen til/fra jobb at jeg kom helt ut av takta da noe ble litt annerledes... Snakk om vanedyr på sitt verste..
Likevel får jeg innrømme at jeg gleder meg til neste fredag for da kommer A-Magasinet - håper jeg...

Ingen kommentarer: