søndag, februar 28

En ny favoritt

Innenfor mange områder er det lett å peke på en favoritt. Det kan være en matrett, et favoritt-garn, en favoritt serie på TV, en favoritt-bok etc.
Jeg har ikke tenkt så mye på det før, favorittene har liksom utpekt seg selv. Så jeg trodde liksom de var på plass. Men så fant jeg plutselig en favoritt blant noe jeg vanligvis ikke liker/spiser så mye av - det overrasket meg..

Kjeks-favoritt liksom - jeg?!
Jeg trodde jeg var kurert etter all "overtids-kjeksen" i Hakon-Gruppen for 100 år siden... og har kun en pakke "nødkjeks" i skapet. Men nå kan jeg jommen meg si at jeg har en kjeks-favoritt også - og må ta meg en sving innom kjekshylla i butikken neste gang.

Den nye favoritten heter nemlig Sætre Dots og er en dobbel mørk kjeks med fyll. Den finnes i to varianter; en med hvitt fyll (super-favoritten) og en med mørk sjokoladekrem.

Så herved følger oppfordringen til alle om å prøve den... og er du skikkelig matlei kan du faktisk dekke dagbehovet ditt ved å spise 28,5 kjeks om dagen ;-)

1 kommentar:

Øydis sa...

Er den en kopi av Oreo cockies, mon tro? De er i hvert fall veldig gode. Jeg er en stor kjeksfan, skal teste!