fredag, mars 5

Jubileum og minneverdige nettverk

(Bilde: Glade føtter, på tur med vindamene til Geilo - her fra en rast i lyngen! - et godt minne!)

Det er greit at årene flyr og at man helst ikke ønsker så mye fokus på alle årene som har gått, men at jeg akkurat skulle ha feiret 10 års jubileum burde jeg jo ha husket da...
28. februar 2000 - for bittelitt over 10 år siden - startet jeg i CentraGruppen, som det dengang het. Nå heter selskapet Meny AS og er en del av NorgesGruppen. På de ti årene har jeg byttet både sjefer, stillinger og ikke minst kolleger.

Hvorfor jeg kom på det nå? Jo, det lå en ny invitasjon i mailboksen min her, fra en tidligere sjef/kollega om å bli med i nettverket hans på LinkedIn. Der ligger profilen min med tidligere arbeidserfaringer etc. og utenfor dagens jobb stod det 10 years!

Å klikke gjennom kontaktene man har, enten det er på LinkedIn eller Facebook eller andre sosiale medier - er litt nostalgisk da. Alle de gamle kontaktene minner meg på hvor jeg har jobbet, gått på skole, hva jeg har gjort og ting man har erfart gjennom mange år - alt dukker opp igjen når fjesene og navnene kommer til syne på "vennelisten".

10 år - det virker nesten som i fjor... men jeg må vel bare innse at det begynner å bli en halv evighet siden. Selv om firma har byttet navn, og jobbinnholdet er ganske anneredes idag, er disse kontaktene og nettverkerne hyggelige påminnelser fra "gamle dager".

Men om 10 år burde feires eller vært signalet for å finne på noe annet, det gjenstår å se...

1 kommentar:

Øydis sa...

Takk for at jeg har fått dele noen av de ti årene med deg!