onsdag, mars 31

Hurra for Grankroken!

Her er det påskeferiestart endelig! Skal bli godt med noen fridager nå.
Men jeg ser med forundring i kalenderen at det idag også er 9 år siden jeg kjøpte hytta i skogen - som fikk navnet Grankroken. Jeg kan nesten ikke tro det er såååå lenge siden...

Grankroken ble raskt mitt lille paradis, hvor jeg dro med glade og triste tanker, gode venner og mutters alene. Hvor jeg og andre har fått ladet batteriene opptil flere ganger. Noen ganger lurer jeg på hvordan jeg skulle ha overlevd uten "jordingsstasjonen" min der i skogkanten på Øvre Romerike...

Det er noe eget med hytta, hvor alt er veldig enkelt og manuelt. Der hvor naturen liksom har hovedrollen, med skogen og dyrene tett på. Der hvor alt tar litt lenger tid, og livet samtidig føles litt mer ekte. Hvor det er lettere å puste fritt, og skuldrene faller på plass, der hvor "verdensproblemene" blir til ubetydelige detaljer, og de kreative ideene blomstrer godt.

Hurra for Grankroken!

1 kommentar:

Øydis sa...

Hurra! Hurra! Hurra!