fredag, mars 19

På jakt etter påsken blant tellekantene

Egentlig begynte det med at jeg hadde vasket sengetøy og skulle legge det inn i skapet, men der var det litt uorden i tellekantene *fnis* så det måtte ryddes litt. Tenkte jeg like gjerne kunne sortere frem de gule dukene og håndklærene med det samme - for det er jo snart påske!
Så jobben med å legge bort sengetøyet ble plutselig en liten oppryding i skapet.

Først måtte jeg bare spørre meg selv om hvorfor jeg ikke hadde ryddet vekk litt gamle duker, sengetøy og håndklær tidligere - før jeg tok fatt på rydde-haugen.
Noe kunne kastes, noe går til filler, noe skal opp på hytta og noe blir lagt sirlig inn i hyllene sine igjen. Deilig!

Men haugen med kastefiller og "ikke brukt på mange år" roper liksom til meg, "Hei, har du tenkt på at vi kan brukes til noe annet??" Hvorfor kommer liksom alle ideene nå - rett før de skal i den "store sorte"?!
Hvorfor er plutselig alle bloggene fulle av kreative folk som syr om, og tar i bruk 60-talls moten igjen?
Jeg som var så godt i gang med oppryddingen...

Enden på visa ble jo at jeg nå sitter med en liten haug duker, gardiner, sengetøy og håndklær som jeg plutselig ser litt ny nytte i - De må bare omformes litt først! Så nå får vi se om symaskinen må frem i helgen :-) og starte blogg-jakten på de gode ideene der ute.

Men den aller beste go'biten i ryddingen var da jeg fant rullen med nydelige broderte duker fra Tante Ingebjørg. Hun hadde alltid broderiposen med seg, så når jeg tenker på henne er det posen med alt det fargerike broderigarnet jeg ser for meg, og hendene hennes som broderte og broderte, mens hun drakk kaffe m/fløte mellom hver knute... gode minner.
Og jo da, jeg fant noen gule påskeduker og gule håndklær også!

1 kommentar:

Øydis sa...

Nydelige broderier som varmer i vårværet som ikke helt er vår...