tirsdag, mars 30

Litt hverdag i påskeuken går jo ganske så bra!

Det var liksom litt nedtur når "alle" ønsket god påske før palmehelgen, og liksom var i strålende småpratende feriemodus. For jeg, jeg skulle jo jobbe den halve påskeuka...

Så var det sommertiden som ventet på søndag. Miste en hel time om morgene føltes litt brutalt.
Mandagen kom med vekkerklokke som vanlig, men jammen var jeg våken - og det på tross av den hele timen jeg hadde mistet...
Var visst litt treg likevel, så jeg mistet bussen min, og siden det var påskeferie for skolen var det en halv time til neste buss - så da ble det jommen tid til frokost og morgenstell uten stress! Det var bare så deilig å slippe morgenstress!

Bussturen inn til byen gikk radig unna, det var jo nesten søndagstrafikk - og jeg fikk jo knapt strikket noen få omganger før bussen var fremme (nesten litt irritert?)! Og for første gang på hundre år var bussen fremme før tiden!
Toget som skulle ta meg videre måtte jeg vente på, og det på tross av at det var i rute mens jeg var alt for tidlig ute! Det var nok vogner, en blid konduktør og massevis med ledige seter - på en mandag i verste rushtiden liksom!! Utrolig, men faktisk noe å virkelig glede seg over.
På jobb var det stille på telefon, lite mail og rolig i kontorlandskapet. Fikk jo gjort masse!!

Nei, så litt jobbe-hverdag i påskeuken er egentlig ganske deilig det!
Nå er det bare en dag igjen på jobb før det blir mange dager med deilig påskefri. Om været blir sol eller grått og trist, så gjør det ingen ting. Fri er fri, og det skal bli utrolig deilig uansett
Ja, og skulle sola stikke innom en tur blir det bare enda bedre!
God påske!

Ingen kommentarer: