fredag, juli 3

Ferien startet med et brak!

(bilde: ferien startet med bulder og brak
- og en fantastisk himmel/solnedgang etterpå!)

Det har vært travle uker før ferien med landbruksoppgjør og svingninger i valutaen blir det litt ekstra jobb på oss punsjere.

Litt trist å måtte sitte inne i det flotte været, mens vi titter ned på lett-/sommerkledde mennesker som nyter lunjsen og en "kald en" under parasollen på uteresturanten nedenfor. Men EN fordel har det vært, og det er at inne på jobben er det forholdsvis svalt i forhold til hjemme/ute... så hottur-heitur blir det først på vei hjem, på klamme tog og busser...

Men 1. juli fikk vi noen nye knallgrønne busser her i bygda - og de har klimaanlegg :-) Selv om selve bussen ikke er så "fin" så er det deilig med nye seter, blanke vinduer og "frisk luft" på vei til og fra jobb. Hadde de bare ikke gynget sånn... det er akkurat som bussen er blitt litt høyere og mer ustabile - der de vaier avgårde langs den svingete RV155. Så nå kreves det litt mer av en kollektiv-stirkker for at pinnene skal finne maskene underveis. Men vi får øve så går det seg vel til med litt trening.

For mer busskjøring blir det etter ferien også - for søknaden om P-plass på jobb ga liten uttelling siden jeg hverken kan flagge med syke foreldre eller barn... Om ikke noen har noen foreldre eller barn å låne bort da ;-)

Nå er det imidlertid ferie - endelig! Den blir litt oppstykket og delt, men bare følelsen av ferie er usigelig deilig.... Nå er klokka tatt av armen, og kroppen styrer selv når det er på tide å stå opp, sove, spise eller finne på noe. At mange blir litt "rare i fjeset" når jeg sier jeg ikke har så mange ferieplaner, får heller være deres problem. For meg er ferie å leve slik at livet går i takt med meg selv og nyte dagene, være ute, gjøre ting jeg ikke får gjort ellers og kanskje lære meg noe nytt?

Riktig god sommer til deg også - på din måte!

Ingen kommentarer: