torsdag, juli 23

Med motorsag og strikketøy i baggasjen

Jeg er jo ganske heldig i grunnen, som har to storesøstre med ditto trivelige svogere. Men at jeg skulle få med meg en diger eske med en splitter ny motorsag hjem her om dagen - det var litt i overkant av å være heldigris spør du meg! Men også en fantastisk flott bursdags/julegave å få litt på forskudd.
Med hytte i skogkanten har jeg etterhvert innsett at verktøy ofte er halve jobben. Og som hytteeier trenger man faktisk litt av hvert verktøy og utstyr for å holde hytte og tomt i orden.
Motorsag har stått på ønskelisten en stund - men det har vært litt kjedelig å gå å se etter det i butikkene. For det er alltid en mann som står bak motorsag-disken, og han er alltid svært belærende eller uinteressert når et kvinnemenneske nærmer seg "mannfolk-domene" nr 1 : motorsag-avdelingen - og det kan bli litt slitsomt.

Så jeg har lånt motorsag og lånt folk til å sage og fått masse god hjelp egentlig med saging når jeg har måtte felle trær - men det er jo litt gøy å få det til selv også!
Nå som ny motorsag er i boks, gleder jeg meg enda litt mer til del II av ferien... til litt bråk og støy og saging.. om jeg får startet den da ;-)
Som en motvekt til motorsagen må jeg jo pakke med meg litt strikketøy også da... snakk om strikkende motorsagfører..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lykke til til=)

Hilsen Ole-Jørgen

Anne Sofie sa...

Wow! Du er kul!! Vær endelig forsiktig med sagførselen da :) Du vet at det er egne bukser som hører til motorsaging? Lykke til med skogsarbeidet!